16 de desembre 2015

La companyia Dei Furbi reposa la seva «Trilogia Mozart» a La Seca Espai Brossa

«Trilogia Mozart». Dramatúrgia de Gemma Beltran. Arranjaments musicals de Paco Viciana. Intèrprets: Robert González, Queralt Albinyana, Anna Herebia, David Marcé, Albert Mora / Marc Pujol / Jordi Llordella (desembre 2015). Coaching veus: David Costa i Armand Gràbol. Il·luminació: David Bofarull. Espai escènic i vestuari: Ramon Ivars i Gemma Beltran. Realització vestuari: Marcià Garcias i Oscar Merino. Coordinació del projecte i de producció: Marta Riera i Laia Zanon. Cap tènic: David Bofarull i Javier Muñoz. Ajudant direcció: Boris Daussà. Direcció: Gemma Beltran. Companyia Dei Furbi. Producció: Baubo SCCL. La Seca Espai Brossa, Barcelona, 11 desembre 2014. Reposició: 16 desembre 2015.

Aquesta vegada la Companyia Dei Furbi, fundada i dirigida per Gemma Beltran i guanyadora d'un Max en l'última edició, no s'ha conformat amb la seva barreja actoral de veu instrumental, cant, pantomima, gest, moviment i una bona dosi d'humor refinat sinó que ha anat més enllà i ha revestit aquesta fusió lliure i molt lliure de tres de les òperes més cèlebres de Wolfgang Amadeus Mozart (Les noces de Fígaro, Don Giovanni i Così fan tutte) en un espectacle breu, una hora, molt visual, que va pujant de to a manera que el registre a cappella pren volada i que, tenint en compte que està presidit per un espectacular vestit gegant amb cèrcols d'època, un pensa que ben bé podria ser la icona d'entrada per als visitants que aquesta mateixa setmana i fins a finals de gener inaugurin amb cues de portes obertes el nou Museu del Disseny de Barcelona, àlies La Grapadora, al replà de les Glòries, un museu que acollirà precisament el fons de l'antic Museu Tèxtil i de la Indumentària, desterrat del carrer Montcada. Dei Furbi s'acosta amb tan de rigor al gènere operístic que es pot permetre el luxe de tergiversar el llibret, prendre'n el moll de l'os, ensucrar-lo, donar-li la volta i fer veure als espectadors l'altra cara, potser amagada, de la intenció original del mateix Mozart... [+ crítica]