21 d’octubre 2015

«Balneari Maldà (La identitat, 1a part)». Dramatúrgia d'Anna Maria Ricart, Xavi Morató i Adrià Aubert. Composició musical: Llorenç González. Intèrprets: Ariadna Cabiró, Núria Cuyàs, Ricard Farré, Jordi Llovet i Laura Pau. Il·luminació: Adrià Aubert. Coreografies i moviment: Anna Romaní. Escenografia: Enric Romaní. Figurinisme: Maria Albadalejo. Tècnic: Jorge Mur. Ajudant producció: Lea Arlet Jelinek. Producció: Marina Marcos Aixalà. Direcció musical: Ariadna Cabiró. Direcció escènica: Adrià Aubert. Companyia Els Pirates Teatre. El Maldà, Barcelona, 19 octubre 2015.

L'espectacle s'ha programat només en funcions de dilluns, potser perquè en el pot petit hi ha la bona confitura. Però la seva consistència el fa recomanable perquè ocupi, en un altre moment, un calendari de temporada estable. El projecte consta de tres parts: 'La identitat' (la que ara s'ha estrenat), 'L'educació' i 'El poder'. Cada part es representarà durant un trimestre, amb repartiments diferents, i el guió l'han elaborat a sis mans, Adrià Aubert, Xavi Morató i Anna Maria Ricart. La companyia Els Pirates Teatre parla d'haver-se inspirat en la línia de la sèrie anglesa de televisió, 'Monty Python’s Flying Circus', creada pels Monty Python, que es va emetre entre el 1969 i el 1974 i que tenia una estructura de gags, peces breus, humor i absurd, amb punxades de crítica social. Si tenim en compte que la majoria d'integrants d'Els Pirates Teatre, en aquella època del segle passat, o bé no hi eren o, a tot estirar, encara eren al bressol, admetem el mite històric però advertim que aquest 'Balneari Maldà' té personalitat pròpia, identitat —com el títol índica— encara més pròpia i que s'inscriu de ple en una creació que beu de les fonts, diria jo, d'un altre mite molt més personal: el de la infància perduda i l'adolescència deixada enrere... [+ crítica]