16 de febrer 2015

«Cremats», de Roger Peña Carulla. Intèrprets: Isaac Alcayde, Tilda Espluga, Maife Gil i Guillermo Toledo. Escenografia: Carles Pujol. Construcció escenografia: Taller Sant Cugat. Il·luminació: Raul Martínez. Vestuari: Eulàlia Miralles. Regidoria i vestuari: Helena Muñoz. Ajudant direcció: José Pérez-Ocaña. Direcció: Roger Peña. Entresòl Produccions. Teatre Apolo, Barcelona, 14 febrer 2015.

¿Sabeu allò que es deia a la segona meitat del segle passat: "Droga, sexe i rock and roll"...? Doncs, per parlar d'aquesta comèdia, es podria aplicar una citació semblant, però lleugerament canviada: "Macarrons, sexe i sofregit". L'autor Roger Peña Carulla, que encara té la seva última comèdia, 'Iaia!' —comiat de la seva mare, l'actriu Montserrat Carulla—, voltant pels escenaris catalans, s'ha estripat del tot en aquesta nova proposta, malgrat el risc de cremar-se. Diria que, un cop va tenir l'obra enllestida, ell mateix es va adonar del perill i es va protegir amb un filtre ignífug col·locat en ple títol: 'Cremats'. No cal avisar els bombers. Els quatre intèrprets són prou autosuficients i de prou categoria escènica per fer que els espectadors fugin del foc i no caiguin en les brases. I sort d'ells quatre, perquè salven un guió que a manera que avança va donant a entendre tot el que passarà, però que no per això deixa de divertir l'auditori que diria que se sent a gust amb una sèrie de diàlegs, expressions i caricatures de la misèria humana quotidiana que ens envolta sense haver de pagar el peatge de la publicitat en televisió. És a dir, el muntatge té molt d'audiovisual, i això no és cap lleig, ben al contrari, el que passa és que fins i tot la trampa final d'una pòlissa d'assegurança de vida s'endevina de seguida per on anirà... [+ crítica]